Corporate website: Ramen & Deuren
Belisol Team

Onze marketingstrategie

Een commercieel plan en middelen om uw omzet te garanderen en te laten groeien!

Marketingdoelstellingen Belisol:

  1. Merkbekendheid verder uitbouwen
  2. Uitstraling en waarden van het merk Belisol bewaken
  3. Prospecten genereren voor de verkooppunten 
  4. Verkooptools ter beschikking stellen

Merkbekendheid verder uitbouwen

Met een merkbekendheid van 85% is Belisol in België het bekendste merk in haar sector. De ambitie is om de nummer 1 positie in België te consolideren en verder uit te bouwen en in Nederland en Frankrijk op termijn het bekendste merk te worden. Dit dient te worden gerealiseerd door een uitgekiende communicatiemix van massamedia en andere opvallende communicatie.

Uitstraling en waarden van het merk Belisol bewaken

Als sterkste merk in haar sector heeft Belisol niet alleen de sterkste merkbekendheid, maar ook het sterkste merkimago. Belisol is een kwalitatief hoogstaand merk en een grote, nationale speler op de markt van ramen en deuren. Toch wil Belisol dicht bij de mensen blijven, een persoonlijke adviseur zijn. Het merk Belisol wil expertise uitstralen, maar ook gemoedsrust en vertrouwen.

Om een sterk merk als Belisol op te bouwen, heeft men eerst een duidelijke inhoud en positionering nodig. Maar even belangrijk is de manier waarop deze boodschap achteraf gebracht wordt. Alle communicatie moet één samenhangend geheel vormen met één herkenbare look & feel. En dit zowel nationaal als regionaal, in imagocampagnes als in tactische communicatie. De gekozen vormgeving moet stijlvol en professioneel ogen. Enkel zo kan Belisol vertrouwen en expertise uitstralen.
Voor de verkooppunten worden allerlei hulpmiddelen aangeboden opdat zij gemakkelijk de algemene look & feel, die door de franchisegever wordt bepaald, kunnen respecteren.

Door de inzet van massamedia en sponsoring wordt gezorgd voor de algemene naamsbekendheid en positionering van het merk. Maar het goede imago van Belisol wordt voornamelijk bestendigd door de dagelijkse goede zorg en toewijding van de franchisenemers en hun medewerkers.  Daarom zijn we voor dit sterke merk steeds op zoek naar sterke profielen!

Prospecten genereren

Er worden heel wat media en middelen ingezet om ervoor te zorgen dat de verkooppunten voldoende prospectieadressen ontvangen. Dit zowel op nationaal als regionaal vlak. Jaarlijks worden in overleg met de franchisenemers nationale actie- en mediaplannen opgesteld. Op deze plannen kan er eveneens regionaal worden ingespeeld.

Een aantal voorbeelden van de middelen die voorhanden zijn om prospecten te genereren:
POS in de Belisol-toonzalen, tv-campagnes, radiocampagnes, eigen websites en aanwezigheid op tal van andere websites, huis-aan-huis-folders, beurzen, mailings, sponsoring, beloningssysteem voor merkambassadeurs, bestelwagens, werfcommunicatie … Alles samen een sterke marketingcommunicatiemix die het commerciële succes van de franchisenemers garandeert en moet blijven garanderen!

Verkooptools 

In overleg met de Belisol-franchisenemers worden acties uitgewerkt ter ondersteuning van de verkoop. Verder wordt de verkoper uitgerust met de nodige documentatie en middelen om zijn klant te helpen een keuze te maken.

Een aantal voorbeelden van verkooptools:
Brochures, kleurstalen, een heel scala aan demomaterialen, leadboxen, technische productfiches, fotoboeken …

En tenslotte … waarvoor staat de Belisol-conceptlijn?

De expertise van Belisol gaat een leven lang mee.
 

Expertise

  • 35 jaar ervaring
  • Kennis, kwaliteit en vertrouwen
  • Werken met specialisten in elke fase van het proces (verkoper, opmeter, planner, plaatser, mensen in productie, …)
  • Voegt een “menselijk” aspect toe aan het merk. De mensen bij Belisol maken het verschil!


Een leven lang

  • Dankzij kwaliteit van het product en de plaatsing
  • Dankzij het juiste advies, een goede opmeting, een goede fabricatie, … Kortom, dankzij de expertise van de medewerkers.
  • Dankzij een keuze van het juiste product uit het brede Belisol-aanbod, zowel qua stijl, design als qua kleur. Voor iedere klant is er een product dat perfect past bij zijn verwachtingen,  smaak en  stijl.