Ga verder naar de inhoud

Complementaire broers nemen roer over in Roeselare en Ieper

Zaakvoerder – Belisol Belisol Roeselare

Sinds 1 april 2021 staan Arno en Gil Bouvry aan het roer van de Belisol showrooms in Roeselare en Ieper.

Sinds 1 april 2021 staan Arno en Gil Bouvry aan het roer van de Belisol showrooms in Roeselare en Ieper. De twee broers zijn vastberaden om zowel op korte als lange termijn beide filialen ‘top of mind’ te houden wanneer er in beide regio’s over ramen en deuren wordt gesproken. “En dat met steeds een sterke focus op deskundigheid, betrouwbaarheid, ondernemerschap, empathie en gastvrijheid”, vertelt Arno.

Zowel Arno als Gil kunnen teren op de nodige ervaring in de brede bouwsector. Arno: “Ik beschik vooral over saleservaring en over commerciële ervaring in de projectmarkt. Mijn broer daarentegen is dankzij jaren ervaring in het herstellen en herlakken van buitenschrijnwerk technisch zeer sterk. Dat maakt dat we samen een zeer complementair team zijn. Terwijl Gil zich hoofdzakelijk zal bekommeren over het technische aspect, zal ik mij focussen op het commerciële en administratieve verhaal. Bovendien kunnen we ook een beroep doen op de expertise van onze vader, die ook zal meewerken in het bedrijf. Met zijn meer dan 30 jaar ervaring in de bouwsector, vooral op het vlak van buitenschrijnwerk, is hij de aangewezen man om allround mee te draaien. Zo zal hij zich ook ontfermen over het showroombeheer en de dienst na verkoop.”

Franchiseconcept

De ambitie om zelf te ondernemen was bij de broers al langer aanwezig en de kans om de Belisol showrooms in Roeselare en Ieper te leiden, lieten ze niet schieten. Arno: “Met elk onze eigen achtergrond en expertise viel de puzzel mooi in elkaar. Belisol is een gevestigde waarde met een sterke reputatie. Het franchiseconcept spreekt ons ook echt aan en combineert het beste van twee werelden. Enerzijds word je geruggensteund door een sterke groep, maar anderzijds krijg je ook veel autonomie en de ruimte om lokaal te verankeren. Zowel Roeselare als Ieper beschikken over een showroom én over een team met heel veel ervaring en kennis van zaken. Beide filialen zijn vaste waarden in de regio. Wij willen op dat elan verdergaan, maar tegelijkertijd ook optimaliseren en nog stappen vooruit zetten.”

De waarden die Belisol uitstraalt, stroken perfect met de waarden die ook voor de nieuwe zaakvoerders prioritair zijn. Arno: “Deskundigheid, betrouwbaarheid, ondernemerschap, empathie en gastvrijheid zijn zaken die ook mijn broer en ik zeer belangrijk vinden. Zeggen wat je doet, maar ook doen wat je zegt. En daarnaast willen we zeer bereikbaar zijn, willen we dicht bij de klanten staan en willen we mensen aangenaam verrassen met een snelle opvolging.”

Personeel

Op middellange termijn willen de nieuwe zaakvoerders sterk inzetten op personeel. Arno: “Een goeie teamspirit is cruciaal. We denken erover na om iemand aan te stellen als een soort van chief happiness officer (CHO) die zich bekommert om het welzijn van het personeel, nadenkt over teambuildings, werkt rond verjaardagen … Het personeel is uiteindelijk het grote kapitaal van een onderneming. Daarnaast willen we de dagdagelijkse taken, zoals afspraken vastleggen, offertes maken en klantenopvolging, nog efficiënter maken. Zo willen we bijvoorbeeld de voorbereiding van plaatsing optimaliseren door een dedicated magazijnier in te zetten die alles klaarzet voor de volgende dag, zodat plaatsers ‘s morgens enkel nog de aanhangwagen moeten koppelen.”

“We willen verder ook de visibiliteit opnieuw verhogen in regio”, gaat Arno verder. “Belisol Roeselare en Ieper moeten meer in het straatbeeld aanwezig zijn, bijvoorbeeld met werfborden en -doeken. Als we kijken naar de lange termijn, dan denken we ook aan een nieuw pand waar we de showroom, de kantoren en het magazijn in Roeselare kunnen centraliseren. Nu zijn deze verspreid over twee locaties en zitten de meeste medewerkers elk een beetje op hun eiland. Het zou leuk zijn om in de toekomst iedereen samen te brengen op één plek. Die ‘blik achter de schermen’ zal volgens ons een goed gevoel geven naar bezoekers toe, maar ook een positief effect hebben op het teamgevoel intern.”

Digitalisering

Ook op het vlak van digitalisering zit Belisol niet stil. Zo werd voor de showroom in Roeselare een deurensimulator besteld waarmee een volledige voordeur volledig naar wens van de klant geconfigureerd en live geprojecteerd kan worden op een 65-inch scherm. “En begin april lanceert de groep een nieuw op maat gemaakt programma waarmee klantendossiers volledig gecentraliseerd worden. Op die manier wordt ieder dossier volledig bereikbaar voor iedereen binnen de onderneming: van lead en calculatie tot het omzetten naar klant, opmeting, plaatsing en facturatie”, besluit Arno.